Blog - Deutsche Telekom AG - Familienpflegezeitgesetz, FPfZG

rate_review Deutsche Telekom AG - Familienpflegezeitgesetz, FPfZG

Deutsche Telekom AG, una dintre cele mai mari companii din Germania, a fost printre primele companii care a integrat în regulile sale de organizare planul Family Care Leave Act (Familienpflegezeitgesetz, FPfZG), este prima companie din DAX 30 (tranzacționate public) care adopta o cota voluntară de 30% femei pentru consiliul de supraveghere și funcțiile de conducere.

 

Deutsche Telekom dezvoltă proiecte și inițiative fie în mod independent, fie în cooperare cu ONG-uri, instituții de stat și universități, și implementează procese în cadrul propriilor structuri de companie care garantează echilibrul atât în ceea ce privește egalitatea de gen, cât și viața de familie și profesională. Proiectele și inițiativele au un dublu scop, cum ar fi programul de mentorat Careers with Children și rețeaua Stay in ContacT, sau o abordare unică a politicilor, cum ar fi proiectul pilot Manager de familie, un proiect de echilibru între viața profesională și viața personală ori premiile Frauen Mint pentru femei și fete care studiază TIC.

 

Ceea ce sa dovedit a fi o strategie foarte eficientă la Deutsche Telekom a fost să se concentreze asupra domeniilor de politici privind implementarea strategiilor de echilibru între viața profesională și viața personală și să dezvolte parteneriate cu alte organizații pentru a face sectorul mai atractiv pentru femei.

 

Numărul femeilor tinere care studiază informatică la universitățile din Germania a crescut la 24,6% în 2015, față de 19,4% în 2000 dat procentul rămâne, totusi, unul insuficient.

 

Pentru a crește numărul femeilor și fetelor în STEM în Germania, au fost întreprinse numeroase inițiative la nivel federal - inclusiv o rețea națională de mentorat care promovează participarea femeilor la STEM, Komm mach MINT - și la nivel regional și local. Universitățile și companiile oferă zile deschise, ateliere de lucru, cursuri de vară și alte inițiative pentru elevi, introducerea de studii și profesii în domeniul informaticii și posibilități de dezvoltare a carierei în domeniul TIC, cum ar fi TasteMINT - Probieren von dem Studieren sau GO4IT! Mädchen machen Informatik.

 

În special, ca răspuns la lipsa femeilor angajate în domeniul TIC, multe întreprinderi de afaceri participă la inițiative la nivel local și federal sau își dezvoltă propriile, intenționând să recruteze mai multe femei.

 

În 2009, Deutsche Telekom a inițiat programul său "telekomunicații", care vizează îmbunătățirea oportunităților de reconciliere profesională-viața personală a angajaților companiei. Până în prezent, pentru a-și atinge obiectivele politicii de echilibru între viața profesională și cea privată, compania a implementat următoarele măsuri:

 

  • Opțiuni de lucru la distanță - Pentru a putea coordona mai bine viața profesională și privată, angajații sunt liberi să lucreze din casă sau în mișcare. Cu permisiunea managerului, angajații a căror poziție permite flexibilitatea pot lucra dintr-o locație potrivită la alegerea lor.
  • Prestații pentru îngrijirea copiilor - Deutsche Telekom oferă îngrijire de zi pentru copiii angajaților săi în anumite locații.
  • Rețeaua de părinți - rețeaua "Väternetzwerk" oferă consultanță practică privind echilibrarea carierei și al familiei, precum și informații și forumuri de discuții.
  • Program de vacanță pentru copii - organizarea de activități de vacanță pentru copiii salariaților
  • Ofertele de vacanță de familie
  • Programe de schimb de tineret
  • Îngrijire gratuită a copilului
  • Ajutor gratuit pentru a găsi facilități locale de îngrijire a copiilor
  • Consultanță și servicii de plasare pentru angajații cu membri de familie în vârstă care au nevoie de îngrijire
  • Motivarea absențelor pentru urgențele familiale.

(Sursa https://eige.europa.eu/gender-mainstreaming/good-practices/germany/work-life-balance-innovation-deutsche-telekom-ag)

 

Modelele flexibile de lucru ale Deutsche Telekom oferă o gamă largă de opțiuni de la flexi-time până l part-time pentru femeile si barbații care vor sa împace viața profesională cu cea de familie .

 

Se încurajează job-sharingul, poibilitatea ca doi sau mai mulți angajați sa „împarta o poziție”, aceasta e numai una dintre numeroasele reglementări part-time ale Deutsche Telekom pentru reducerea orelor de lucru. Acest lucru poate fi implementat folosind fie un model de splituire a locurilor de muncă, în care fiecare angajat este responsabil pentru taskuri diferite, fie prin partajarea locurilor de muncă, unde angajați își împart responsabilitatea pentru o singură zonă. Alte modele cu fracțiune de normă sunt structurate pentru grupuri țintă specifice. Începând cu 2011, de exemplu, părinții singuri până la vârsta de 25 de ani au avut posibilitatea de a finaliza un curs sau un program de formare cu program redus, în cadrul unei colaborări cu Agenția Federală de Angajare din Germania.

 

Pentru a încuraja angajații să efectueze o schimbare în viața profesională și/sau de familie, în 2013, compania a stabilit condițiile pentru a garanta revenirea la o poziție cu normă întreagă pentru orice angajat care dorește să lucreze cu jumătate de normă. Aceste condiții permit angajaților să se întoarcă la orele săptămânale originale (în general, cu normă întreagă) în cazul în care înștiințează cu 3 luni înainte, indiferent de necesitățile operaționale curente ale companiei.

 

Deutsche Telekom a creat rețeaua Stay in ContacT în 2010, în vederea menținerii unei cote reprezentative pentru femei în funcții de conducere. Rețeaua oferă angajaților asistență în timpul concediului parental prin încurajarea contactului frecvent, facilitândule astfel părinților revenirea la locul de muncă. Scopul este acela de a îi informa pe cei aflați în concediu parental despre ultimele evoluții ale companiei prin intermediul conferințelor telefonice (la fiecare șase săptămâni) și a materialelor informative trimise prin e-mail. Aceste măsuri facilitează o tranziție ușoară înapoi la locul de muncă. Membrii rețelei discută despre aspecte legate de echilibrul dintre viața profesională și cea privată, care pentru ei reprezintă cele mai importantă preocupare.

 

Un alt obiectiv al companiei este menținerea angajaților calificați. Inițiat în iulie 2015, proiectul pilot Family Manager furnizează puncte de contact, inclusiv o linie telefonică, oferind angajaților sfaturi personale cu privire la toate tipurile de probleme de reconciliere a muncii și familiei. Proiectul a fost programat să funcționeze pentru o perioadă inițială de 12 luni și pus la dispoziție în regiunea Bavaria. În decursul unui an, 200 de persoane au contactat un consilier de familie. Seminariile lunare din birourile din Munchen și Nuremberg au atras 500 de participanți. Mai mult de 40% dintre cei care au contactat managerul de familie au fost bărbați, mulți dintre ei ocupând funcții de conducere. Pe lângă aspectele legate de îngrijirea copiilor, a existat o tendință ascendentă în ceea ce privește nevoile exprimate de consiliere privind îngrijirea membrilor de familie în vârstă și cu dizabilități.

 

Începând cu 2011, Deutsche Telekom a derulat un program de îndrumare “Careers with Children” , destinat managerilor de sex feminin și bărbaților înainte, în timpul și după concediul parental.

 

( sursa https://eige.europa.eu/gender-mainstreaming/good-practices/germany/work-life-balance-innovation-deutsche-telekom-ag )

 


keyboard_arrow_left Inapoi la articole