Blog - Think, Act, Raport

rate_review Think, Act, Raport

Think, Act, Raport este un instrument gandit de catre Guvernul Marii Britanii prin care acesta sprijina companiile să gândească in termenii egalitatii de gen la locul de munca, în special în ceea ce privește recrutarea, pastrarea, promovarea și salarizarea.

Think, Act, Report încurajează companiile să actioneze in trei pasi simpli:

Primul pas, sa identifice problemele legate de egalitatea de gen prin colectarea si luarea in considerarea a datelor relevante din companie Al doilea pas, sa ia masuri pentru rezolvarea acestor probleme Al treilea pas, raportarea datelor de progres, diseminarea informatiilor privind procedurile de desfasurare, incurajarea schimburilor de bune practici, a studiilor de caz etc...

Initiativa este sustinuta de mai multe organisme din Marea Britanie, de la initiatorii primelor mecanisme privind egalitatea de gen pana la companii care implementeaza cu succes planuri de actiune si mecanisme de raportare. Ceea ce aduce impreuna aceste organizatii este dorinta comuna de a fi transparenti cu privire la problemele legate de forta de munca si de diseminare a celor mai bune proctici.

Potrivit https://www.gov.uk/government/publications/think-act-report/think-act-report printre companiile implicate in acest mecanism de raportare si diseminare se afla si Tesco, PwC, Bupa, Centrica, Virgin Media, Royal Bank of Scotland, Unilever, BAE Systems, Easyjet, Carillion, Eversheds și BT.

Think, Act, Report încurajează companiile să publice cât mai multe informații posibile. Inititativa este insa voluntară, companiile pot alege ceea ce doresc sa faca public și prin ce mijloace de informare. Companiile pot alege sa publice ceea ce cred ele ca este mai relevant și adecvat. Cadrul general cuprinde 3 tipuri de raportari:

Raportarile narativ-contextuale: o descriere a abordărilor și a acțiunilor organizației, pentru a furniza contextul pentru cifrele care vor fi raportate

Raportarile privin forța de muncă: de exemplu, compoziția pe sexe a forței de muncă în ansamblu sau pe diferite niveluri

Raportari privind diferentele salariale: de exemplu, diferențele salariale dintre femei și bărbați, diferențele salariale dintre femei și bărbați pentru o norma intreaga de lucru, diferentele salariale dintre femei si barbati in ceea ce priveste salarile de baza.

Guvernul Marii Britanii sa angajat să introducă reglementări prin care să impună companiilor cu cel puțin 250 de angajați să raporteze unele seturi de date privind diferențele de remunerare între femei și bărbați.

Aceasta propunere a intrat in consultare publica, urmand ca dupa exprimarea punctelor de vedere de catre compani și alte părți interesate sa se stabileasca forma pe care o va imbraca aceasta reglementare.

Guvernul Britanic a identificat mai multe beneficii ale asocierii companiilor britanice la Think, Act, Raport.

Studiile dovedesc ca in companiile cu un board diversificat sub aspectul genului vânzările și randamentele investitionale sunt mai crescute. Studiile arata, de asemenea, că femeile iau 70% din deciziile de cumpărare in cadrul gospodăriilor. In acest sens companiile au nevoie de factori de decizie capabili să înțeleagă și să răspundă clienților lor. O abordare in termenii egalitatii de gen va ajuta companiile sa înțeleaga mai bine clienții ei si le va ajuta sa faca ceea ce trebuie.

Women’s Business Council ne arata că, prin egalizarea ratelor de participare a bărbaților și a femeilor, Marea Britanie poate adăuga un 10% la dimensiunea economiei până în 2030 și că o mai bună utilizare a competențelor femeilor ar putea ajuta sectorul economic britanic cu o crestere anuala în valoare de 15-23 de miliarde de euro.

Totodata, Women’s Business Council, semnalizeaza că, în prezent, 2,2 milioane de femei care nu au un loc de munca vor să lucreze și alte 1,3 milioane de femei care lucrează in sisteme part-time doresc isi mareasca norma de munca.

Ca si angajator, de asemenea, te bucuri de beneficile reputationale atunci cand actionezi pentru eludarea barierelor dintre femei si barbati. O notorietate pozitiva a companiei in domeniul egalitatii de gen vă ajută să faceți din organizația dvs. un loc mai atractiv pentru a munci, ajutându-vă astfel să recrutați, să păstrați și să dezvoltați cei mai talentați membri ai personalului de sex feminin.

EIGE – Institutul European pentru Egalitate de Sanse dintre Femei si Barbati a identificat Think, Act, Raport ca fiind un instrument de bune practici în special în ceea ce privește recrutarea, pastrarea, promovarea și salarizarea.

Surse https://www.gov.uk/government/publications/think-act-report/think-act-report https://eige.europa.eu/rdc/eige-publications/poverty-and-gender-over-life-cycle-review-implementation-beijing-platform-action


keyboard_arrow_left Inapoi la articole